Slik fungerer det

GIAB er forsikringsselskapenes forlengede arm. Sammen med forsikringsselskapet ditt har vi utviklet det vi kaller for ett sirkulært skadeoppgjør. Vi samler inn alle de skadede gjenstandene fra forsikringssaker for å verifisere skadene. Ved å rekondisjonere, reparere å selge videre gjenstandene forsøker vi å gjenbruke så mange produkter som mulig!

Med sirkulære skadeoppgjør arbeider forsikringsselskapet på en ansvarsfull, bærekraftig og proaktiv måte ved å bekjempe utviklingen av bruk-og-kast-samfunnet, samtidig som risikoen for utnytting av forsikringssystemet blir mye mindre. Vi hjelper kundene våre å ta helhetlig grep om skadeoppgjørsprosessen ved å verifisere skaden å forlenge produktets levetid, (eventuelt garantere at produktet blir gjenvunnet på riktig måte dersom gjenbruk ikke er mulig). 92 prosent av alle gjenstander som kommer til GIAB, får forlenget levetid!

Mobiltelefon, nettbrett eller bærbar PC?

Til håndtering av mobiltelefoner, nettbrett og bærbare PC-er har vi utviklet tjenestene Mobilsirkelen™ og IT-sirkelen™. Da får du som forsikringstaker erstatning i form av en reparert enhet istedenfor for kontanterstatning.

Les mer under «Mobilsirkelen™» og «IT-sirkelen™».

Slik ser prosessen ut:

  1. Når du har meldt fra om skaden til forsikringsselskapet, vil du få tilsendt fraktdokumenter fra GIAB som du bruker til å sende inn de skadede gjenstandene.

Er det snakk om et produkt som ikke kan sendes i posten, for eksempel et møbel, bestiller vi henting hjemme til deg.

  1. Når gjenstanden har ankommet GIAB, verifiserer vi skaden for å bekrefte at den stemmer overens med beskrivelsen i skademeldingen. Det er først da at du som forsikringstaker får erstatning fra forsikringsselskapet.

Våre teknikere og mekanikere reparerer og rekondisjonerer produktene. Etter at gjenstandene er taksert, selger vi dem i butikken Returhuset eller på internett.

1. Du anmäler ditt ärende hos ditt försäkringsbolag.

2. GIAB kontaktar dig med post och du får dina frakthandlingar.

3. Du lämnar in din mobil med frakthandlingen till närmsta postombud.

4. GIAB felsöker din mobiltelefon och beroende på skada tar vi fram bästa lösningen för ditt ärende.